З 1 січня 2019 року постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2018 року №1176 «Деякі питання надання житлових субсидій населенню у грошовій формі» запроваджено механізм надання субсидій у грошовій формі. Правила надання та розрахунку розміру субсидії залишаються незмінними, при цьому змінюється алгоритм виплати субсидії.
З 1 січня 2019 року участь у монетизації субсидій беруть ті сім'ї, які звернуться за субсидією з січня поточного року, та яким субсидія розрахована з поточного року. Для призначення житлової субсидії громадянин подає управлінню соціального захисту населення заяву про призначення та надання житлової субсидії у грошовій формі через АТ «Ощадбанк». Після прийняття управлінням соціального захисту населення рішення про призначення житлової субсидії, громадянин отримує повідомлення про розмір призначеної субсидії. Кошти для виплати субсидії у грошовій формі зараховуються одержувачу на його персональний обліковий запис в АТ «Ощадбанк». До 18 числа кожного місяця АТ «Ощадбанк» перераховує кошти субсидії на рахунки комунальних підприємств за спожиті послуги. Протягом доби, після перерахування коштів АТ «Ощадбанк» направляє одержувачу субсидії SMS - повідомлення про стан розрахунків за послуги із зазначенням даних про наявний залишок платежу за кожним видом послуги. Одержувач субсидії щомісяця повинен сплачувати за житлово-комунальні послуги суму коштів, зазначену в SMS – повідомленнях. Залишок коштів за невикористаною субсидією зберігається на рахунку одержувача субсидії в АТ «Ощадбанк» та переноситься на наступний місяць до закінчення опалювального періоду.
За результатами опалювального періоду, невикористана сума житлової субсидії, яка виникла внаслідок економії, перераховується на поточний рахунок одержувача субсидії АТ «Ощадбанк», що буде відкритий автоматично. Зазначені кошти можливо буде використовувати на будь-які власні потреби.
Звертаємо увагу! Одержувач субсидії зобов'язаний щомісяця сплачувати вартість фактично спожитої послуги, з урахуванням суми житлової субсидії, яку перераховано комунальним організаціям. Для отримання інформації одержувач субсидії звертається:
- щодо призначення житлової субсидії до управління соціального захисту населення;
- щодо спожитих послуг, нарахованих сум за послуги, розміру заборгованості (переплати) - до комунальних організацій;
- щодо перерахування коштів житлової субсидії комунальним організаціям - до АТ "Ощадбанк".
За інформацією Лубенського міського управління соціального захисту населення.