Процеси енергозбереження та енергоефективності взаємопов’язані – це раціональне споживання енергоресурсів з дотриманням комфортних умов перебування у приміщеннях будівлі, тобто відповідність температури, вологості повітря та освітлення санітарно-гігієнічним вимогам.
З метою підведення підсумків з енергозбереження за 2018 рік у закладах освіти, 5 лютого у залі засідань виконавчого комітету відбулася нарада для керівників шкіл, дитячих садочків та відповідальних за енергозбереження цих закладів. Провів нараду міський голова Олександр Грицаєнко, був присутнім начальник управління відділу освіти Мирослав Костенко.
З аналізом споживання енергетичних та водних ресурсів закладами освіти за 2018 рік виступила провідний спеціаліст відділу економічного розвитку та торгівлі виконавчого комітету Валентина Сімутенкова, яка зазначила, що збереження енергетичних ресурсів у будівлях бюджетної сфери - це не одноразова акція, а повсякденна відповідальна робота завідуючих господарством та здійснення щоденного контролю керівником кожного закладу. Кожний член колективу повинен свідомо зрозуміти необхідність збереження енергетичних ресурсів, бо це не тільки заощаджує кошти, що є дуже важливим чинником, а й позитивно впливає на стан навколишнього середовища та на покращення стану нашого здоров’я.
Результати аналізу витрат енергетичних ресурсів по кожній освітянській установі були представлені присутнім у вигляді таблиць та відображені на діаграмах споживання теплової енергії, газу, електроенергії та холодної води. За підсумками аналізу слідує, що за опалювальний період 2018 року краще спрацювали дитячі навчальні заклади, які всупереч зниженню зовнішньої температури майже на 30С, раціонально спожили теплову енергію а, у ДНЗ № 17, ДНЗ № 12, ДНЗ № 11, ДНЗ № 5, навіть зменшили на 7.2 %. Теплова енергія серед енергоресурсів є найдорожчою, тому так важливо раціонально її споживати. Також аналіз показав, що найбільшої економії споживання енергетичних ресурсів можливо досягнути, ліквідувавши людський чинник, тобто вивести теплові та газові установки на автоматичний режим регулювання подачі гарячої води та газу у залежності від температури зовнішнього повітря, часу доби та вихідних днів. Так працюють у сфері освіти чотири установи ЗОШ №1, ЗОШ № 6, ДНЗ № 12, ДНЗ № 17, де встановлені індивідуальні теплові пункти (ІТП).
Важливо зрозуміти усім, що через підвищення тарифів, зменшення природних ресурсів, забруднення навколишнього середовища, яке впливає на якість життя людини, необхідно постійно працювати кожному із нас та навчати інших, хто знаходиться поряд, зменшувати споживання енергетичних та водних ресурсів, мобілізуючи як безкоштовні, так і вартісні енергоефективні заходи та проекти. Тому знаннями та інформацією щодо збереження енергоресурсів та підвищення енергоефективності будівель мають володіти керівники навчальних закладів та відповідальні особи за енергозбереження, щоб доносити її до учнів та дітей.
Валентина Сімутенкова.