У рамках Живого музею учасники зустрічі розглянули тему "Чи важко бути жінкою". Тут зібралися численні шанувальниці цікавого спілкування, щоб почути думки інших і самим розповісти чи важко бути жінкою.
На основі повісті Івана Нечуя-Левицького "Кайдашева сім'я", сучасних традицій психолог Любов Перебийніс та журналістка-вишивальниця Тамара Бірюкова розповіли про жіночу долю.
Зокрема, Любов Перебийніс поділилася власними спостереженнями про те, що коли читала "Кайдашеву сімю" в школі сміялася, такими кумедними були герої повісті.

А ось в зрілому віці враження від повторного прочитання повісті були зовсім інші. Як не дивно Любов перебийніс плакала над сценами, які колись їй видавалися комічними. Також вона зробила аналіз долі жінки у ХІХ столітті, долучивши до нього ще одне джерело - спогади Пауліни Венгерової, дбайливо збережені і видані нащадками цієї лубенки, в яких відбивається час, національне питання в Лубнах ХІХ століття і сімейні традиції ставлення до жінок, до дітей, до того, що можна і не можна та як перші паростки прогресу у вигляді громадського транспорту - гарби, або двоколки для багатих зароджувалися у місті над Сулою.
Також цікаво виступила Тамара Бірюкова. Вона зосередила увагу на одязі, в тому числі весільному у ХІХ-ХХ століттях.

Яке вбрання носили дівчата, а яке наречені та молодиці, які традиції із запрошення на весілля існували, як відбувався цей обряд. Майстриня продемонструвала зразки сорочок, намиста різного роду від дукатів до коралів, разочків намиста зі скла, каменів, біжутерії. Словом для жінок було що послухати і подивитися. Так поодинокі чоловіки розширили свій кругозір щодо національного вбрання українок минулого.
Підбиваючи підсумки в.о. директора Краєзнавчого музею ім.Г.Стеллецького Тетяна Сафронова наголосила, що вбрання раніше і тепер віддзеркалювало як статус жінки у суспільстві, так і її внутрішній світ. А отже, в усі часи українське жіноцтво прагне самовиражатися у вбранні і це відбувається навіть сьогодні, коли процеси урбанізації сягли найвищої точки.
Олександр Міщенко
Знімки автора





