ТОВ «Лубенський молочний завод» – це не лише одне з найбільших молокопереробних підприємств Полтавщини, а й перш за все потужний колектив, якісна продукція і довіра покупців. 81 рік ТМ «Гармонія» дарує свою турботу та любов мільйонам українських родин, виготовляючи тільки найкраще і найкорисніше. Підприємство активно працює і розвивається, професійно підходить до своєї діяльності, а тому достойно позиціонує себе як на теренах України, так і за кордоном.
2018 рік став значущим для заводу, адже навесні було запущено нову лінійку йогуртів з неперевершеними наповнювачами – полуниця, злаки та вишня-черешня; напередодні літнього сезону ТМ «Гармонія» почала виробництво морозива пломбір із легким сорбетом ожина, фісташка та диня; безпосередньо в липні було встановлено найсучаснішу лінію фасування кисломолочного сиру.
Найголовнішою подією року для підприємства став випуск класичної кисломолочної продукції та групи молочних десертів «Мгарське» у зручній екологічній упаковці пюр-пак. З нагоди цього генеральний директор ТОВ «Лубенський молочний завод» Володимир Дорош запросив представників мас-медіа на презентацію з можливістю дегустування продукції нової лінійки. Ця зустріч стала своєрідним підбиттям підсумків цьогорічної діяльності підприємства, а також окреслила напрямки його розвитку.
- Сьогодні ми представляємо вам нову лінійку своєї продукції, яка має символічну назву «Мгарська», – звернувся до журналістів Володимир Дорош. – Ця лінійка існує вже давно, проте зараз ми провели ребрендинг і тому перед вами досить сучасний вигляд молочної продукції. Найперша її особливість – дизайн упаковки, оскільки наша команда доклала всіх зусиль, аби продукт був високої якості, милував око і був зручним у використанні. Ми намагалися зробити свій товар максимально українським, з національною колористикою, тому застосували елементи петриківського розпису відомого львівського митця Олександра Опарія. Зовнішній дизайн – більш сучасний, це є вимога часу. Раніше продукція зовні була більш розцяцькована, зараз дещо стриманіша, але в той же час покращена.
Курс на модернізацію виробництва вражає своїми результатами: завершено реконструкцію системи охолодження та зберігання молочних продуктів, сирного цеху, де працює сучасна італійська лінія фасування кисломолочного сиру, встановлено нове обладнання в цеху прийому молока, здійснено заміну резервуарів в апаратному цеху, де саме проходять процес виготовлення кисломолочної продукції. А завершився рік лінійкою випуску продукції в новій екологічній упаковці пюр-пак.
Остання являє собою багатошаровий потоншений картон, який захищає продукт від багатьох зовнішніх факторів, покращує зберігання і зручний у використанні в порівнянні з поліетиленовою плівкою. В середньому за день фасується до 6 тон всієї продукції в такій екологічній упаковці.
Як стверджує генеральний директор ТОВ «Лубенський молочний завод», найголовнішою метою виробництва було мінімізувати ручну роботу на тих етапах, де вона мала місце. Автоматизація значно зменшує людську працю, а подекуди й нівелює її взагалі, втім, поки що це ніяк не позначилось на штатному розписі (прим. авт. – нині чисельність працівників складає 650 осіб). Найсучасніша лінія в цеху з виготовлення сиру кисломолочного дозволяє фасувати продукт на дуже великій швидкості. Додаткове охолоджування сиру після його сквашування подовжує термін придатності продукту. На етапі фасування, віджиму, упакування повністю вилучена ручна праця. У свою чергу це створює середовище, в якому продукт при виготовленні практично не контактує з людьми. Сам же технологічний процес сквашування сиру, як то додавання заквасок, температурний режим, період та рецептура – не змінився.
Запорукою успішної діяльності заводу на сьогодні є експортна політика підприємства. Так, Лубенський молочний завод своєю продукцією забезпечує не лише Полтавщину і країну загалом, а й поставив собі за мету стратегію розвитку зовнішньоекономічної діяльності, тому на даному етапі відбувається експорт в 7-8 країн світу і надалі планується підписання нових контрактів.
- Основна продукція, на яку є дуже великий попит за кордоном – це масло солодковершкове екстра, – коментує ситуацію заступник директора з фінансових питань, відповідальний за зовнішньоекономічну діяльність Юрій Охріменко. – Завод має давні традиції з виробництва цього продукту, а відтак користується дуже великою популярністю в таких країнах як Грузія, Туреччина, Саудівська Аравія, ОАЕ, Марокко, Південна Корея і В'єтнам. Зараз ідуть перемовини з Македонією, плануємо відкрити своє представництво у м. Дубай, адже є низка компаній, які працюють з метою розширення і представлення України, як країни потужного експортера і ми плануємо взяти в цьому участь. Хочемо постачати не лише масло, а й молочну продукцію – йогурти, молоко, кефіри, ряжанку, а також вийти на експорт з морозивом».
Варто відзначити, що представники арабських країн під час візиту на Лубенський молочний завод, високо оцінили якість продуктів. Так, в цьому році завод пройшов сертифікацію «Халяль» (прим. авт. – міжнародний сертифікат, який дає можливість здійснювати експорт продуктів харчування в мусульманські країни світу). Сертифікат виставляє жорсткі вимоги як до сировини, з якої виготовляються продукти, так і до персоналу, виробничих приміщень, упаковки і маркування. Продукція ТМ «Гармонія» має також кошерний знак, а значить відповідає іудейським релігійним настановам щодо її виготовлення та вживання.
Складна ситуація, яка склалася в нашій державі, попри всі побоювання і ризики, жодним чином не вплинула на виробництво, адже всі ринки збуту збережено, а партнери з інших країн поставились до цього з розумінням.
Під час екскурсії виробничими потужностями начальник департаменту лабораторного контролю та промсанітарії Ірина Вільхова детально розповіла про процес вироблення сиру кисломолочного, в тому числі з нової лінійки «Мгарський». Відбір сировини вищого ґатунку, подвійна пастеризація закваска найкращих виробників, закритий потік та герметичне пакування не лишають сумніву в тому, що продукція ТМ «Гармонія» відповідає високим стандартам якості. Переконатися в цьому змогли і представники ЗМІ, які в числі перших продегустували продукцію нової лінійки.
- Ми пишаємося своїми здобутками і хочемо донести свою продукцію до всієї громадськості, – говорить генеральний директор ТОВ «Лубенський молочний завод» Володимир Дорош. – Ми намагаємося створювати гармонію навколо себе не тільки в економічному плані, виробничому, а й у соціально-культурному. Кожне підприємство має бути соціально спрямованим і відповідальним, адже збереження і відбудова держави у наших руках. У майбутніх планах – реконструкція банно-оздоровчого комплексу у медичний центр для працівників, а також більш глобальний проект – спортивний комплекс з басейном. Конкурентне середовище змушує нас постійно розвиватись, вдосконалюватись для того, щоб виграти боротьбу за покупця. Ми рухатимемось тільки вперед і межі в розвитку «Гармонії» немає!»
Юлія АНТОНЕЦЬ.
Сергій СТЕПЧЕНКО.