Залізниця, певно, найбільш надійний вид транспорту та перевезення вантажів. Про це свідчить багато чинників. Напередодні Дня залізничника України наш кореспондент зустрівся з начальником станції Лубни почесним залізничником Ніною Єндоренко, щоб дізнатися про зміни, які відбуваються.
- Що нового в роботі «Укрзалізниці» що стосується чи стосуватиметься станції Лубни?
- Зараз українська залізниця знаходиться в стадії реформування, - розповідає Ніна Миколаївна. - Це нові главки, нові тенденції, нова логістика у роботі. Головне зараз те, що іде реформування пасажирського сектору. Створено «Вокзальну компанію» та «Пасажирську компанію», які будуть формувати новий принцип роботи пасажирського господарства. Прогнозується, що це покращить роботу залізниці. Сподіваюся, результати будуть відчутними для пасажирів.
Втім це дуже нелегка і складна робота, тому що зміни завжди проводити непросто. Вокзальна компанія в Києві обєднає залізничні вокзали, щоб створити нові умови для роботи і для забезпечення пасажирських перевезень. Сподіваємося, що буде нове обладнання, тому що теперішнє вже застаріло і віджило себе. Гадаю, що нова компанія повинна звернути увагу на умови праці залізничників, їх матеріально-технічне забезпечення. Незабаром Вокзальна компанія візьме на баланс приміщення вокзалів і буде обслуговувати їх та ефективно управляти майном. Нині вокзальні комплекси включають у себе не лише приміщення, а й території. Раціональне використання площ – головна вимога до цієї структури. Зараз у Лубенському вокзалі немає орендарів, які були раніше – продавалися газети, існувала перукарня і т.д. Можливо у майбутньому вокзали будуть брати в концесію, в оренду окремі площі, як у Києві. Ці зміни незабаром дійдуть і до вокзалів у глибинці, таких як у м.Лубни. Пасажирська компанія займатиметься обслуговуванням пасажирів.
- Які зміни ви маєте сьогодні?
- Зараз люди переведені на 4-денний графік роботи. Можливо, це пов’язано з карантинними обмеженнями. Але переконана – це тимчасове явище.
Відбувається відновлення інфраструктури. У жовтні замінено 7 стрілочних переводів на станції Лубни із парної горловини. Проведена велика будівельна робота для того, щоб покращити роботу залізниці, збільшити швидкість приймання поїздів. Відбулося зміщення в розмірах, в території для того, щоб пом’якшити хід поїздів і збільшити їх швидкість. Згодом будемо бачити результати. Але щоб було поновлено 7 залізничних переводів – давно такого не було. Тому це приємно.
Планується реконструкція парної горловини з боку Ромодану. Там також мають провести великі обсяги роботи по зміщенню стрілочних переводів по їх заміні, реконструкції. Можливо, їх проведуть в грудні, а ні – то навесні. Зараз готується кошторисна документація, закуовуються матеріали.
- Як працює трудовий колектив станції Лубни?
- Робота залізничників дуже відповідальна. Вона полягає в забезпеченні безпеки руху кожного дня. Черговий по станції відповідає за все, що відбувається на підконтрольній йому ділянці. Він повинен миттєво зорієнтуватися в прийманні поїздів, їх відправці зі станції, пропуску пасажирських швидкісних потягів, вантажних поїздів. Запорука – у правильній організації роботи. Все це потребує величезної уваги і відповідальності. І зовсім не так просто як може комусь здатися. Постійні нічні чергування, величезна відповідальність, що лежить на плечах кожного чергового. Адже від нього залежать сотні людських життів і значні матеріальні цінності. Іншої такої галузі я навіть не знаю. Тому можливо робота цих людей дещо неодооцінена. Я вважаю, що залізничники мають недостатню заробітну плату. Вони заслуговують на більше.
Всі професії на залізниці важливі і відповідальні. Особливо хочеться відзначити чергових по станції Геннадія Рибалка, Тетяну Меньшикову, Наталію Галінковську. До речі, її чоловік Олександр – машиніст локомотивного депо Гребінка. Смія виховує трійню. Сподіваюся, майбутніх залізничників.
Складач поїздів – дуже важка професія. Тому що людина знаходиться на вулиці. Йому треба подивитися маршрут, перевірити правильно розставити, обмаль часу. Вкластися у технологію роботи, що вагони рухалися далі, використовувалися. Складачі поїздів Василь Киричок, Анатолій Богатиренко своєю майстерністю забезпечують вчасну подачу вагонів під навантаження та вивантаження, забезпечують проведення маневрової роботи.
Втім приємно, що на залізниці, зокрема на станції Лубни працюють молоді люди, в числі яких перспективні Роман Коваль, Дмитро Сіроштан.
Загалом же наш колектив з надією дивиться у майбутнє. Адже залізниця – це той вид транспорту, який завжди матиме значення для економіки країни.
Інтерв’ю вів Олександр МІЩЕНКО.