З 6 серпня вступили в дію нові правила маркування харчової продукції. Їх прирівняли до європейських вимог. Зміни стосуються зображення, складу продукту, термінів придатності, реальної маси тощо.
Геть дрібні шрифти, незрозумілі терміни придатності та неправдиві етикетки.
З 6 серпня вітчизняні виробники зобовʼязані змінити інформацію на продукції, згідно з європейськими нормами.
"Основна мета цього закону – аби виробники не вводили в оману споживачів. Перш за все, назва продукту, про інгредієнти й склад цього продукту. Можна було інколи стерти інформацію й перебити термін придатності. Це робили недобросовісні виробники чи магазини", – розповіла декан факультету товарознавства, торгівлі та маркетингу Полтавського університету економіки та торгівлі Аліна Ткаченко.
Виробник зобов’язаний повідомляти про країну чи місце походження продукту,
інформувати про замороження чи розмороження продукту, а також надавати повний перелік інгредієнтів та споживчу цінність.
На пакуванні мають збільшити шрифт. Якщо в продукті є алергени, про це мають вказати іншим кольором, шрифтом та стилем. Ввели й нові терміни придатності: "Краще спожити до…", "Краще спожити до кінця…" тощо.
Приберуть терміни придатності з цукру, солі, міцного алкоголю.
Зміна маркування не вирішить інших проблем харчової промисловості.
"Закон достатньо проривний, як я вважаю. Вводяться хоч якісь зміни. Однак залишається одна велика проблема: на українському ринку присутньо приблизно 40 відсотків фальсифікату. Ми купуємо не (м'який) сир, а незрозуміло що, не масло, а спред. Маркування у цьому питанні нічого не вирішить", – сказав Максим Несміянов, виконавчий директор Союзу споживачів України.
Зобовʼязання є і в споживачів.
"Споживач, згідно із законом про захист прав споживачів, повинен чітко розуміти свої обовʼязки, повинен дуже уважно ставитися до маркування й читати його. Європейське законодавство має на меті конкретну деталізацію з кожної складової маркування", – зазначила Наталія Омельченко, голова ГО "Науково-дослідний центр "Незалежна експертиза".
На зміну маркування затвердили перехідний період – три роки.
"Кожен оператор ринку буде сам для себе визначати термін. Це не означає, що якщо через три роки буде обовʼязкова вимога, оператор ринку не може за власною ініціативою вже почати використовувати", – зазначила Наталія Катеренчук, головний спеціаліст відділу безпечності харчових продуктів Держпродспоживслужби області.
Підвищать і штрафні санкції.
Якщо через три роки етикетка не відповідатиме законодавству, юридична особа сплатить штраф 125 тисяч 190 гривень, а фізична особа-підприємець – 83 тисячі 460 гривень. Якщо магазин змінить етикетку виробника, наприклад додасть наліпку про інший термін придатності чи склад продукту, тоді юридична особа сплатить штраф 62 тисячі 595 гривень, а фізична особа підприємець – 41 тисяча 730 гривень.
Підписуйтесь на нас у facebook !!!
А також читай: Оголошення: РОБОТА !!!!!!