З 2012 року в Лубненській гімназії імені Героя України Віри Роїк розвивається системна модель волонтерської діяльності. У мирний час вона допомагала формувати соціальну відповідальність учнівства через добрі справи в громаді. З початком повномасштабної війни ця модель перетворилася на потужний інструмент громадянської ідентичності, згуртованості й підтримки ЗСУ.
Волонтерство тут не «разовий захід», а частина навчального і виховного процесу. Добрі справи інтегруються в уроки, міжпредметні проєкти, виховні години. Учні шиють маскувальні сітки, готують обереги для воїнів, організовують благодійні ярмарки, допомагають літнім людям і онкохворим дітям, сортують сміття і висвітлюють ініціативи онлайн. Усе – з ініціативи, з підтримкою педагогів і батьків.
У 2024 році в гімназії з’явився офіційний клуб волонтерства – простір для навчання, планування, рефлексії. За участю Української Волонтерської Служби та підтримки ЮНІСЕФ тут щотижня проходять зустрічі, тренінги, Тижні добрих справ. А ще – «дошка волонтерської слави», яка надихає і додає гордості за причетність.
Що дає така модель?
– усвідомлення, що допомога – це сила;
– соціальні, комунікативні, цифрові компетентності;
– досвід командної роботи, лідерства, публічної активності;
– довіру між учнями, вчителями, батьками й громадою.
Гімназія стала школою дій, де кожен учень і кожна учениця – частина спільноти, що вміє підтримувати, створювати, об’єднувати.
Практику презентовано під час форуму “Нова українська школа: освітні обрії громади Лубен”, що відбувся 22 травня в Полтавській області за підтримки шведсько-української програми Polaris.
Посилання на повний опис практики – у першому коментарі.
#polaris #волонтерство #лубни #громадянськаосвіта #учнівськелідерство #підтримка #КращіПрактики #школаідопомога