29 травня для педагогічних працівників дошкільних закладів освіти на базі Академічного ліцею імені братів Шеметів відбувся семінар-практикум «Ключові аспекти розроблення ефективної індивідуальної програми розвитку дітей з особливими освітніми потребами у закладах дошкільної освіти» в рамках співпраці інклюзивно-ресурсного центру (далі ІРЦ) та закладів дошкільної освіти (далі ЗДО). Метою заходу є підвищення інклюзивної компетентності педагогічних працівників закладів дошкільної освіти.
Учасників заходу привітав начальник Управління освіти Лубенської міської ради Костенко М. В. та наголосив на актуальності тісної співпраці ЗДО з ІРЦ задля забезпечення права на якісну доступну освіту дітей з особливими освітніми потребами. Він закликав учасників семінару вшанувати пам’ять полеглих захисників нашої держави.
Начальник відділу освіти Новооржицької селищної ради Пилипенко А.В. відзначила важливість партнерської взаємодії між ІРЦ та ЗДО.
Директор ЦПРПП Лубенської міської ради Січкар Н.А. звернула увагу присутніх на необхідність підвищення кваліфікації педагогічних працівників шляхом курсової перепідготовки у ПАНО,
участі у професійних конкурсах, тематичних семінарах-практикумах, воркшопах, тренінгах, круглих столах та постійної самоосвіти. Це значною мірою сприяє зростанню професійної компетентності педагогів.

Директор ІРЦ Москальова Н.П. нагадала присутнім про нормативно-правову базу, якою мають керуватися заклади дошкільної освіти в організації інклюзивної освіти.
Семінар-практикум поєднав теоретичний блок з практичними заняттями у групах, що дозволило педагогам не лише отримати необхідні знання, але й напрацювати практичні навички створення індивідуальної програми розвитку дитини.
У першому блоці фахівець (консультант) ІРЦ Балко С.І. проаналізувала особливості розробки індивідуальної освітньої траєкторії дошкільника з особливими освітніми потребами на основі висновку про комплексну оцінку.
Фахівець Сластнікова О.Г. презентувала метод постановки SMART цілей в індивідуальних навчальних планах для дітей з особливими освітніми потребами , умови ефективного формулювання цілей та шляхи досягнення максимальних результатів.

Практичний блок з відпрацювання навичок побудови SMART цілей для дітей з особливими освітніми потребами провели фахівці (консультанти) ІРЦ Жарова М.В. та Кондратюк Ю.В. Учасники мали змогу на прикладах опрацювати принципи формулювання конкретних, вимірюваних, досяжних, релевантних та обмежених у часі цілей відповідно до освітніх напрямів програми дошкільного закладу.
Досвідом роботи з дітьми з особливими освітніми потребами та організацією інклюзивного освітнього середовища поділилася вихователь-методист Засульського закладу дошкільної освіти «Колосок» Кілочик Наталія Василівна.
Психолог ЦПРПП Лубенської міської ради Кравцова Л.О та консультант ЦПРПП Лубенської міської ради Лісна С.Г акцентували, що інклюзивна освіта в дошкільних закладах не лише сприяє всебічному розвитку дітей з особливими освітніми потребами, але й формує більш згуртоване та толерантне суспільство, допомагає родинам відчувати підтримку та залученість до навчального процесу.
Наприкінці семінару-практикуму директор ІРЦ Москальова Н.П. підсумувала, що співпраця центру і закладів освіти є важливим чинником для створення ефективної та якісної інклюзивної дошкільної освіти, яка сприятиме всебічному розвитку дітей.
ІРЦ Лубни





