Ями на дорогах міста – це те, без чого Лубни уявити неможливо. Втім працівники дорожніх організацій не опускають рук. Вони з року в рік виходять на боротьбу з ямковістю і, подолавши її під осінь, знову чекають весни, коли асфальт зійде разом зі снігом і потрібно буде латати дорожнє покриття заново. В.о. директора КП «Шляхрембуд» Олександр Моша порадував тим, що на підприємство за рахунок міського бюджету придбали Житомирську установку Імера-3. Вона дозволяє подрібнювати старе асфальтобетонне покриття і перероблене таким чином вкладати заново, даючи йому друге життя, а не вивозячи на звалище.
«Нині багато хто знімає старий асфальт, укладаючи плитку, також є відфрезерований асфальт, що утворюється під час ремонту дорожнього покриття, - говорить Олександр Васильович. - Він теж ітиме у діло. Установка може переробляти його прямо на місці. Потім додається премікс або для кращого розуміння – клей, щоб отримати належну в’язкість суміші. І беремося до ремонту. Технологія залишилася незмінною – підготовка ямок – видування дрібних фракцій, сміття, далі проливаємо місце асфальтування бітумом і укладаємо цей асфальт. Маємо безвідходне виробництво».
Крім того ця технологія дозволяє робити ямковий ремонт у зимовий час, на відміну від асфальтування гарячим асфальтобетоном, коли треба дотримуватися певних вимог щодо погодних умов, температури асфальтобетону, який укладається. Єдиною умовою, як і раніше, залишається відсутність вологи. Тобто місце проведення робіт повинно бути сухим. При нинішній морозній погоді – це ідеальний варіант.
Втім, це тимчасовий захід, спрямований на закриття найбільш аварійно небезпечних ям на дорожньому полотні. Відремонтовані ділянки знаходяться під спостереженням фахівців, оскільки ця технологія застосовується у Лубнах вперше. Якість укладеного асфальту нічим не поступатиметься традиційним технологіям.
Слід сказати, що перед придбанням установки фахівці КП «Шляхрембуд» побували в Лохвиці, де переймали досвід використання цієї установки, яка працює там упродовж чотирьох років. Задоволені. Латають ямки літом і зимою.
- Це дещо здешевлює вартість ремонту доріг, - наголосив Олександр Моша. – Затрати мінімальні. Використовуємо лише газ для підігріву суміші перед укладанням. Пройшли таким чином вул. Я.Мудрого, проспект Володимирський, працюємо на вул. Олександрівська. За перший день зробили 17 кв. м. Наступного по проспекту Володимирському – 26. Хлопці освоїли установку і тепер ведуть ремонт високими темпами.
По вул. Монастирська просів досить великий відрізок дороги в районі суду. Гадали, провалилася зливова каналізація. Але після огляду зливоприйомників зрозуміли – причина в іншому. Тому тимчасово зробили подушку із щебеню і навесні, коли дозволять погодні умови, заасфальтують відрізок.
Також працівники КП «Шляхрембуд» укладають тротуарну плитку в найглибші ями на дорозі. Це також тимчасовий захід, щоб хоч якось забезпечити більш менш комфортний рух автотранспорту. Таким чином працювали по вул. Монастирська, Олександрівська, де ситуація найбільш кричуща.
Тому латання доріг взимку не винахід лубенців – це вимушений захід для того, щоб дорожнє полотно витримало до сезону масового ремонту.
Олександр МІЩЕНКО.
Знімки автора.