У червні 2021 року ТОВ «Лубним’ясо» увійшло в групу підприємств МХП. Сьогодні «Лубним’ясо» — це високотехнологічне м'ясопереробне підприємство з повним циклом виробництва та реалізації яловичини, яка випускається під власною торговою маркою Skott Smeat.
Асортимент налічує понад 120 видів продукції на будь-який смак: фарші, котлети, мітболи, кебаб, гуляш та бефстроганов, стейки, а також яловичина класичної розділки. Skott Smeat знають не тільки в Україні, але й за її межами. Продукція реалізується в Молдові, Грузії, Вірменії, ОАЕ, Туреччині та Азербайджані.
Про те, як працює підприємство, про зміни та виклики воєнного часу розповів Сергій Колеснік, директор ТОВ «Лубним’ясо».
— Сергію, з чого Ви почали, коли прийшли на «Лубним’ясо»?
— Переді мною постало головне завдання: реконструкція виробництва як в технічному розумінні, так і в організаційному. Ми почали створювати команду однодумців, не тільки серед керівного складу, а й серед усіх працівників. Розробили схему реконструкції забійного цеху, виробничих приміщень. Зараз проводимо ремонт підлоги, холодильних камер. Будується приміщення для інженерної служби, а також у планах реконструкція офісного приміщення підприємства. Плануємо і встановити другу рампу для заїзду транспорту на виробництво із сучасним обладнанням, і новий санпропускник. Ми купили потужний генератор, який вразі відключення світла повністю надає електроенергією на все виробництво. Раніше ми забезпечували лише освітлення та роботу морозильних камер. Зараз ми можемо працювати при повному блекауті.
На виробництві запустили пілотний проєкт IT-Enterprise. Ним забезпечуємо простежуваність технологічних та матеріальних потоків виробництва від сировини до випуску готової продукції. Також завдяки йому впроваджуємо автоматизований облік технологічного процесу за рахунок інтеграції MES системи на виробництво Лубним’ясо.
Наразі наші технологи не стільки збільшують асортимент продукції, скільки вдосконалюють рецептури. Ми рухаємося в напрямку, щоби максимально перероблювати продукцію у фаршеву групу: кебаб, котлети тощо, а також виробляти стейкову групу преміум класу. Наше підприємство виробляє продукцію якості Halal. А щоб продукція мала право вважатися халяльною, фахівці відстежують увесь цикл виробництва: від обстеження тварин перед забоєм до розділки м’яса і фасування.
Ми також розробили нову структуру підприємства, ввели новий штат, де збільшилась кількість працівників. Відповідно, з’явилися нові робочі місця. На початку 2023 року в нас працювало 170 людей, сьогодні вже 205, але у планах — 240. Щоб покращити побутові умови роботи, ми зараз встановлюємо модульний будинок, в якому будуть роздягальні з душовими кабінами та санвузлами, пральня із сушкою, приміщення для приймання їжі.
— Нові робочі місця — це нові люди. Як вони у вас адаптуються, і хто ваші працівники?
На підприємстві, як і на всіх підприємствах групи МХП, головною цінністю є люди. Для працівників створюються комфортні умови праці, їх забезпечують спецодягом, розробляються стабільні графіки роботи, вибудовується культура безпеки праці. Наші працівники — це жителі міста Лубни та навколишніх сіл. В основному на роботу вони приїжджають на велосипедах. І це не тому, що більше не має на чому, — для них це норма. Вони говорять, що таким чином підтримують свій фізичний стан. І для таких працівників ми будуємо велосипедний майданчик на 80 місць. Крім того, ми уклали договір з місцевим перевізником, який привозить/відвозить працівників на роботу/з роботи другої зміни. Найближчим часом це буде і для першої зміни.
Щодо адаптації нових працівників. На підприємствах групи МХП працює програма з наставництва, яку ми також запровадили у себе на виробництві. Коли приходить новий спеціаліст чи робітник — за ним закріплюється наставник із кваліфікованих працівників. Він протягом трьох місяців вчить його і допомагає адаптуватися до колективу і взагалі до виробництва. По закінченню адаптаційного періоду новий працівник атестується щодо своєї робочої посади, знань з техніки безпеки та біобезпеки. А наставник за вдалу роботу з новим працівником отримує грошову винагороду.
Також ми запровадили ще одну програму — «Банк ідей». Ця програма дає можливість показати свої знання, винахідливість та спостережливість. Працівник може запропонувати ініціативу щодо поліпшення будь-яких управлінських чи технологічних процесів й отримати за це винагороду. Найближчим часом наших працівників, які подали свої пропозиції до «Банку ідей», також будуть нагороджувати. Хто ці працівники, і які ідеї вони подали, ми обов’язково розповімо.
У зв’язку з повномасштабним вторгненням росії у Лубни переїхав Луганський національний університет ім. Т. Шевченка. Наразі ми з ними хочемо налагодити співпрацю за дуальною формою освіти. Вона передбачає таку форму навчання: студент проходить підготовку і в інституті, і на виробництві, де працює за спеціальністю, закріплюючи отримані теоретичні знання, та опановує практичні навички. Ми також співпрацюємо з Лубенським професійно-технічним училищем. Уже через місяць у нас будуть перші практиканти: зварювальники та слюсарі.
У планах також введення посади психолога, відкриття медкабінету. Для спеціалістів та керівників виробничих підрозділів ми плануємо проводити навчальні модулі за програмою People management. Ця програма вчить керівників формувати сильну й прогресивну команду, розібратися, що таке зворотний зв'язок та як ним користуватися, що таке ефективна комунікація з командою та яку важливу роль вона відіграє в роботі зі співробітниками.
— «Лубним’ясо» є одним з підприємств, яке надає робочі місця в регіоні, і відповідно є платником податків до місцевих бюджетів. Чи вплинула на це війна?
МХП — це великий відповідальний бізнес. Війна, звісно, вплинула на нашу роботу, але тільки на самому початку. Загалом наші підприємства не зупинялися ні на годину.
Не зважаючи на війну підприємства вчасно і в повному обсязі сплатили всі збори та податки до бюджету за 2022 рік. Минулого року «Лубним’ясо» сплатило 14,9 млн грн податків і зборів до бюджетів усіх рівнів. До місцевих бюджетів перераховано 6,6 млн грн. Водночас загальна сума сплачених податків, зборів та внесків компанією МХП складає майже 4,6 млрд грн.
В країні йде війна, але ми не стоїмо на місці. Ми втілюємо в життя наші плани. МХП постійно в русі, постійно змінюється. Ми щодня працюємо, щоб годувати людей. 24 лютого 2022 року вся топкоманда МХП зібралася в центральному офісі. На тій зустрічі було чітко сформульовано роль компанії під час війни — підтримка харчової безпеки країни. І надалі всі наші кроки були зумовлені розумінням цієї ролі.
Ми підтримуємо наших мобілізованих працівників. Наразі 12 колег захищають нашу країну у лавах ЗСУ. За ними залишаються робочі місця і їм виплачується середньомісячна заробітна плата, так як і всім іншим мобілізованим працівникам підприємств групи МХП. Крім того, ми допомагаємо продукцією їхнім сім’ям. За підтримки благодійного фонду «МХП-Громаді», при потребі, закуповуємо їм амуніцію. Та й самі працівники допомагають. Нещодавно ми зібрали 20 тис. гривень для ремонту автомобіля, який поїхав на «передок». Але на жаль є й загиблий: Тарас Тютюнник, лікар ветеринарної медицини. Вічна пам’ять герою.
Я дякую МХП за підтримку та всебічну допомогу. Скажу відверто: МХП для мене — це велика родина, це моє життя. І тут я бачу своє майбутнє, свій розвиток, а також розвиток «Лубним’ясо».
Я дякую всім і кожному працівникові «Лубним’ясо» за довіру, стійкість, за відповідальну та якісну працю. Попереду нас чекають великі звершення й велика Перемога.
Інформація
Сергій Колеснік родом із села Кошів Тетіївського району на Київщині. За освітою менеджер з управління персоналом та технолог з виробництва продукції тваринництва. В МХП з 2007 року. Працював начальником цеху на виробничих дільницях Миронівської птахофабрики, що на Черкащині. 1 грудня 2022 року призначений виконувачем обов’язків директора «Лубним’ясо», а з 1 березня 2023 року директором.
Довідка
МХП — міжнародна компанія в сфері агро та харчових технологій. Дочірні підприємства МХП розташовані у Великій Британії, Саудівській Аравії, ОАЕ, країнах Балканського півострова та інших країнах ЄС. МХП об'єднує виробничі потужності всього ланцюга м'ясного виробництва від вирощування та виробництва кормів, інкубаційних яєць, вирощування домашньої птиці та великої рогатої худоби до переробки і реалізації готової продукції. Компанія володіє популярними брендами готової-до-приготування та готової-до-вживання продуктів харчування: «Наша Ряба», «Апетитна», «Легко!», «Бащинський», «LaStrava», «Skott Smeat», «РябChick», «Курка по-домашньому», «Ukrainian Chicken» «Qualiko», «Sultanah», «Assilah», «Kurator».
З 2020 року компанія МХП трансформує бізнес-модель з міжнародного постачальника сировини на міжнародну кулінарну компанію. Активно розвиваються інноваційні рішення в харчовій, кулінарній промисловості. За два роки було відкрито унікальний в країні «Кулінарний Центр», магазини м’яса і гастрономії «М’ясомаркет», «Свіжа Їжа», точки стрітфуду «Döner Маркет». МХП фокусується на реалізації проєктів спрямованих на становлення сучасної культури харчування в Україні, де люди інвестують час не в приготування їжі, а в найважливіше для них – родину, хобі, навчання, спілкування, дозвілля, відпочинок.