Чи часто зустрічається вам людина, з головою поглинута своєю справою? Певно, що ні. Андрій Соломахін – щасливий виняток із тисяч лубенців. Він – живе мистецтвом. Причому в прямому розумінні цього слова. Адже живопис, іконопис та створення моделей історичних суден у пляшці стали сенсом його життя.
Андрій працює художником у міському Будинку культури.
Але у вільний від роботи час – він митець, занурений у творчість, що стала для нього і захопленням, і відпочинком. Народився у Лубнах 23 жовтня 1972 року. Любов до мистецтва хлопцеві прищепив батько. Він займався різьбою по дереву, умів бачити прекрасне. Цьому вчив Андрія. Казав: якщо людина щось зробила, то кожен може повторити, а отже, і ти можеш цього досягти.
Втім шлях до мистецтва, відчуття у собі творця у Андрія був не простий. Вперше він відчув потяг до творчості у 25-річному віці, будучи цілком дорослою людиною, коли побачив в однієї жінки іконку, яка його зацікавила. Взяв до рук і відразу захотів відтворити образ, як бачить це сам. Спробував. Вийшло не відразу. Були місяці освоєння техніки, підбору пензликів, олійних фарб, відточування уміння. І лише за третім разом відчув – починає виходити! Нині Андрій Соломахін має у доробку більше 60 ікон. Найбільш дорогі ікона Серафима Саровського та «Презри на Смирение», де дуже багато дрібних елементів. Гордиться, що одна з ікон перебуває у Мгарському Спасо-Преображенському монастирі. Історія кожної – особлива та й доля у кожної роботи складається по-різному. Робить також копії.
Найкращий час роботи – вночі. Були ікони, які писав по 14 годин без перерви! І попри це робота над кожною може тривати два-два з половиною місяці. Причому день у день. Не менше 8 годин. Намагається з точністю відтворити кожен елемент оригіналу. Одного разу порахував, скільки дорогоцінних каменів намальовано на одній з ікон. Виявилося не менше 577! Причому наскільки дрібна робота, що диву даєшся. Сама ікона невелика 20х25 см. Але майстер не може допустити жодного недогляду, тому навіть у жирній крапці, якою здається елемент на тій же державі – виконує зображення дорогоцінного каменя. Під збільшувальним склом можна розгледіти філігранність цієї роботи: окантовка, камінь, віддзеркалення світла. Все як у житті. Тому потрібне не лише терпіння, а й концентрація уваги.
Андрій також освоїв техніку так званого сухого пензлика. Вперше побачив роботи в Інтернеті. Згадав батькові слова і відразу ж загорівся: люди роблять, чому б і собі не спробувати? Спочатку тренувався робити ескізи облич. Суть у тому, що на папері (бере тільки італійського виробництва), щоб олійну фарбу, в яку вмочаєш пензлик, витерти до максимуму і практично сухим пензликом втирати її залишки у папір. Олійна фарба просочує поверхню настільки, що малюнок виходить на зразок лазерного принтера. Можна робити як кольорові, так і чорно-білі роботи. Андрію більше подобаються чорно-білі. Стороння людина відразу навіть не може зрозуміти, що це за техніка: олівець, пастель, вугілля? Малюнок сухим пензликом практично неможливо вивести, на відміну від інших технік. Це в основному портрети, які пише з фотографій, оскільки ця робота не менш скрупульозна, ніж іконопис, іноді – пейзажі. Втім у мистецтві завжди є елемент натхнення. Андрій 16 місяців працював над однією роботою та так і не зміг завершити. Пояснити чому? – складно. Робота стоїть незавершеною і до цього часу.
Загалом же митця надихає море. Згадує, як в дитинстві з батьком вперше побував у Криму. Відтоді їздили на відпочинок постійно, причому бували і в Абхазії, де також Чорне море. Улюбленим заняттям Андрія було стати перед морською широчінню і дивитися вдалеч. Адже це особливий, неповторний світ, розташований за крок-два від твоїх ніг. Там існує своє життя, непідвладне людині.
Тому ще одним захопленням стало виготовлення макетів кораблів у пляшці. Робота надзвичайно клопітка і тривала, вимагає багато часу і терпіння. Пінцет, інші пристосування, секретами яких Андрій не ділиться, дозволяють створювати справжні витвори мистецтва у замкнутому просторі. Згадує, як монтаж останніх весел з правого борту першої своєї роботи – дракара, корабля вікінгів, робив години три. Матеріал – дерево. З нього виготовляє багато дрібних деталей. Ці елементи потрібно закріпити за допомогою клею. І жаліється: як не дивно, але важко знайти хорошу пляшку. Справа в тому, що вона повинна мати ідеальне скло без різноманітних включень, бульбашок повітря і т.д., щоб не було спотворення. Збирання моделі має певні особливості, все відбувається безпосередньо у пляшці. Кораблі виготовляє не просто так, а з дотриманням креслень, які виписує окремо. Копіює історичні судна. Має близько півтора десятка таких робіт. Маленька колекція. Остання – судно «моя квітка», з якого роздавали провіант людям на день благодаріння в Америці. Це історичний факт.
Таким чином Андрій повністю живе роботою, занурений у неї настільки, що не може і хвилини просидіти без того, щоб не майструвати, не творити. Відчуває азарт, коли працює над черговою роботою, так хочеться її швидше завершити, щоб… розпочати нову. Тож творчий процес у житті Андрія Соломахіна ніколи не припиняється!
Олександр МІЩЕНКО.
Знімок автора.
Підписуйтесь на нас у facebook !!!
А також читай: Оголошення: РОБОТА !!!!!!
Станьте одним із 4 000 передплатників. Газета "Лубенщина" завжди з вами