Уявіть собі світ, де не людина навчає природу, а природа — людину. Світ, у якому архітектурні шедеври надихаються формами листя, а інженерні конструкції повторюють витонченість пташиного крила. Саме сюди поринули учні 8-х класів під час Інженерного тижня, створивши унікальні мініпроєкти на тему біоніки. Цей яскравий освітній експеримент отримав назву "БіоІнженіум: коли природа диктує технології".
У центрі події — виставка мініпроєктів, де кожна команда представила власну тему.
Учні, які працювали над темою «Архітектурна біоніка в Україні», дослідили, як сучасні будівлі повторюють форми коралів, стільників, мушель, дерев та інших природних об'єктів.
Команда «Біоніка – техніка природи» представила приклади, де біонічні принципи допомогли створити інноваційні технології - від штучних крил до роботів-амфібій.
Група, яка досліджувала «Інженерні рішення в природі», звернула увагу на природні механізми: лапи гекона, аеродинаміку тіла птахів і риб, міцність панцира черепахи.
Інша команда заглибилась у «Знакові системи у природі», проаналізувавши, як спілкуються мурахи, дельфіни чи навіть дерева через кореневу систему.
Окремою родзинкою заходу стала панель-дискусія між командами, яка точилася не лише навколо форм, а й навколо глибоких філософських питань: чи маємо ми право втручатися в природу, чи краще уважно її слухати і повторювати? Аргументи були щирими, науково обґрунтованими й водночас емоційними, що свідчить про високий рівень підготовки й зацікавлення учнів.
Цей захід продемонстрував, що інформатика та інженерія — це не просто технічні науки, а цілий світ відкриттів, краси та натхнення, а ліцеїсти здобули практичні навички дослідження, презентації, критичного мислення та командної співпраці.
Ірина СЕМЕНОВА, вчитель інформатики