Відвідини передріздвяної столиці, мандрівка її пам’ятними місцями, екскурсія до Меморіалу Голодомору-геноциду, презентація власного доробку та отримання нагороди з напутніми словами від міністра освіти Оксена Лісового – що це? А це – насичена трьохденна програма для переможців-фіналістів Міжнародного міждисциплінарного конкурсу наукових і мистецьких робіт ім. Володимира Маняка та Лідії Коваленко, яким опікується HREC – Український науково-дослідний та освітний центр вивчення Голодомору: www.holodomor-hrec.com
До неї був запрошений як переможець, удостоєний І місця, учень 9-А класу Гімназії ім. В. Барки ЛМР Олександр Бурлака. Принагідно зауважимо: це вже друга відзнака міжнародного рівня. Першу (ІІІ місце цього ж конкурсу) здобув іще семикласником! Саме вона й проклала стежку до цьогорічного здобутку.
І все ж – дев’ятий клас гімназії – і такий досвід пошуків у складній, емоційно виснажливій темі. Як це – не відступитися від спогадів, за якими – трагедії різних масштабів? На що тут спиратися?
Секрети прості: братися за роботу, якщо до неї лежить душа. Розкопувати невідомі, неафішовані факти, осмислювати їх, давати власну оцінку. Так точно дотримаємося академічної доброчесності. А втямимо місце своїх знахідок у житті народу – як пощастить, матимемо новизну. Тоді зможемо вважати свою роботу внеском у суспільно значущі студії Голодомору.
Усе це, а також дивовижні й трагічні родинні історії, доповнені архівними світлинами, ви знайдете у творчій роботі дев’ятикласника Гімназії ім. В. Барки Олександра Бурлаки «Археологія пам’яті» (керівник Людмила Бедрик), відзначеній дипломом І ступеня ІХ Міжнародного конкурсу наукових і мистецьких робіт ім. Володимира Маняка та Лідії Коваленко.
Джерело Сергій Адаменко